Thursday, March 17, 2011

Dating+penat+malu+bengang=kenangan yang menimbulkan senyuman

Aku nak gelak je bile ingat insiden ni. Sumpah bodoh gile!! Kenapalah aku ni suke sangat memalukan diri depan En. Tunang.sengal tahap cipan pon ade aku rase!!!rase mcm nk lilit selendang ni tutup penuh muke aku.kenapalah aku selalu tunjuk aku ni sangat tak pandai depan En.Tunang. ke aku ni gelabah bercampur nervous ketika berhadapan dengan bakal suami.. bodoh sekali alasan itu T_T. Aku benci diri sendiri bile aku terlalu kelam kabut bile berurusan dengan sesuatu..xkire la ape urusan tersebut dan penghujung cerita aku akan memalukan diri sendiri...meh sini aku pecah-pecahkan insiden pada waktu kejadian supaya senang nanti die nak bahan aku bile lepak kat mane2 nanti...hahahaha

INSIDEN 1

Xtahu jalan nk g SOGO

Bangang x aku nak bawak die pegi berjalan. Tu namenye over confident. Bile dah over confident mule la gelabah tak tentu arah bile dah tak tentu arah entah mane2 aku bawak die menyusur.dah la orang tu penat,berejam dalam bas pastu aku pulak terpusing2 bawak die..hahaha,ampun abang,dinda xberniat membuatkan abang penat,tp juz because im not a good guide..hehehe. tapi akhirnya berkat kesabaran kami,berjumpa lah kami dengan SOGO itu akhirnya....dan kami pun meneruskan niat untuk membeli belah.dah lah tempat pertama die bawak adalah tempat underwear lelaki.teruja aku,Eh.salah,malu aku doh!!hahaha.boleh pulak die cakap SOGO tu tempat mahal2..hello kau shopping kat Dubai, Bahrain segala tu xmahal pulakkan.tapi banyak ratus gak la die habis semalam.but i loike shopping wit him,leh tahu tahap cerewet die takat mane.=) di sebabkan aku dah terpusing2 mencari arah kat situ,mood utk meronda di ladies dept sangat lah tidak bernafsu.

INSIDEN 2

Salah naik tren

Arah tren tu dah betul dah, cume kali ni aku naik tren yang menghala ke Ampang bukan ke Sri petaling. Boleh je naik tren tu pastu tukar kat Chan Sow Lin tapi disebabkan syok berada dlm tren bersama yang tersayang aku leh berangan padahal dah dengar pengumuman utk ke Sri petaling sila tukar tren. Padan lah muke aku terkulat2 bile dengar next station is Miharja.hahaaha mule2 aku ingt station cheras tu ade name lain..hahahahaha,bodoh!!!!terpaksa la turun dan patah balik ke chan sow lin....dan ini adalah tahap paling bangang kami sekali lagi salah tren..tu la mase ade tren yg 1 xnak naik konon penuh sekali tren ke 2 ni pon menghala ke ampang...memang leh buat gelak untuk mase tua kite nanti ye bang!!time lepak dgn anak cucu kite nanti smbil mkn tempe goreng..+_+..tersengih2 org yang jaga kaunter tiket tgok kitorang...so sekali lagi patah balik walaupun hampir2 sahaja nak naik teksi.mule2 naik tren tu cuak gile lah sebab dorang selamat menaiki tren ke laluan Ampang.muke tunang wa berubah gile lah mase tu,wa pon da cuak gile!!!!hahahaaha..tapi Alhamdulillah tren tu menuju ke arah yang betul..dan kami pon saling tersengih2...hahaha..ye la gila aku 3 kali nak salah anik tren.sekali dua tu boleh kire silap la but kalau da msuk 3/4/5/6 kali tu aku xrase silap to bangang tahap tinggi Burj Dubai dah aku rase..=))

INSIDEN 3

Kasut yang membuatkan kaki aku sakit

Kate jumpe tunang kan,so mestilah nak cantik2,kemas2,ayu2 seksi2..hehehe.bukan ape kasut yang aku beli ni da lame xpakai,baru sekali pakai mase first day kat Zoo Negara, sbb kaki aku sakit sgt jadi aku pon xpakailah utk kali kedua dan seterusnya.tapi semalam sebab nk cantik aku try pakai balik,mule2 pakai wah sedap lah sekali bile dah jauh jalan bertambah dengan sesat kaki aku lame2 jadi sakit.bukan sakit lagi memang dah amat sakit lah..tapi ku gagahkan jua langkah ini demi tunang tercinta.sampai TBS aku dah xtahan sangat so aku buatlah muke xmalu mintak die belikan selipar..( maaf kanda,dinda kekurangan duit so dinda terpaksa mengepaw kanda..)tapi mungkin kerana tertarik melihat selipar yang ku beli maka beliau dengan selambanya berkata ambiklah yang kaler ijau tu,abg pon nak gak..apa kes? Oh ye aku rase die ni pon hangin kat aku sebab aku kate kat die gamba die pade aku ade 2..hahaha sebenarnya ade 1 je.sebab ape aku kate gitu sebab die cakap die nk bertolak dari johor petang semate2 nk ambik gamba,memang la aku xbagikan. Ye la, macam mane aku nk jumpe die kalau die smpai kl ni mlm2 bute..aku ni dah la bekerjaya orangnya.walaupun xde gmba kat B tapi kite jumpe kedai gambar gak kan bang!!hahaha,nti raye saye sujud mintak maaf ye kerana menyusahkan kanda..hahahahaa

Tapi walau macam ne pon kelam kabut hari kami semalam,aku xkan serik utk keluar bercinta lagi..hahahahaaha

Yang menulis:

Cik pidah selamat

No comments:

Post a Comment