Tuesday, January 11, 2011

baru aku perasan

bismillahirrahmannirahim

12 hari berlalu..welcome 2011.xterlambat lagi kan..still awal lg meh!!mengarut.T_T. sebenarnya kan aku bnyak bende nak tulis kat blog ni taw...bnyak tp xde lah bnyak smpai hari2 pon buleh post entry berkali-kali..smpa hari2 nk updae smpai rase lau hupdate rase xtahan and xsempurna hidup tuh!!!...tadikan ade terbaca artikel kat iluvislam.com(maaaf saye xpndai nk merelatekan bnde yg saye bace ngn blog nih), he said Facebook tu alat,jd jgn smpai diperalatkan..hahahah..ape da aku mengarut!!

berbalik pade tajuk asal, baru aku perasan yang aku ni dah lame xsakit(xriak lngsung ok).ok cube korang renung balik, aku belajar bende ni lame dulu masa zaman kanak-kanak lg. ustz/ustazah/ckgu/cikgi semua cakap sakit sebenarnya dalah nikmat dan tande die sdg diuji. dan sakit jugak dapat menghapus dosa2 kecil(insyaAllah).tapikan xbermakna aku xsakit Allah xmenguji hambanya ini..bila Allah bg kesenangan kat kita, itu juga dalah sebahagian dari ujian utk kita xleka,xmkin tamak,xsombong dan segala yang xelok lah.

hah lagi1 aku perasankan, bile aku bukak blog org lain ni,sebulan entry die masyaAllah kadang2 lau1bulan tuh ad 31 hari maka 31 lah entry mereka. bnyakkn mase mereka,dan idea lglah bnyak mereka ade...bile tgok kat aku pnyer alahai 1 bulan tu 1 je entry aku..hahaha gile loser aku ni...
eh mane de loser..aku bnyak je idea tp yg mengekang adelah mase dan 1 penyakit yg ade dalam diri aku ni...haish!! xpe biar malas update blog janji jgn malas belajar..agagaga!!!!

ok sekian entry saye yang pertama untuk tahun 2011 ni....selamat tahun baru kawan2...usia hnye angka yg bernilai ialah pengalaman sepanjang kite bnyawa di muka bumi Allah yang luas ni...

bubye!!!!

No comments:

Post a Comment