Sunday, August 29, 2010

kalau saya nampak

kalau saya nampak mase depan saya,
saya takkan main-main dalam pelajaran saya

kalau saya nampak jodoh saya,
saya takkan jatuh cinta dengan dia yang hanya mahu
mempermain-mainkan saya

kalau saya nampak rezeki saya,
saya takkan belanjakan duit saya sesuka hati

kalau saya nampak ajal saya,
saya takkan terus leka dengan kehidupan dunia

kalau saya nampak bila ibu-bapa saya akan 'PERGI'
saya takkan menderhaka kepada mereka

kalau saya tahu siapa kawan saya,
saya takkan malukan mereka

kalau saya tahu masa depan adik saya,
saya takkan biarkan dia bebas berkawan

kalaulah saya tahu semua ini,
mungkin saya bukan RAFIDAH yang anda kenal sekarang

terlalu jauh saya melangkah, terlalu leka saya dengan kehidupan,
sedangkan kematian semakin menghampiri,kiamat semakin mendekati,

terampunkah dosaku, sempatkah saya menghampiri pintu taubat ILAHI,
pintaku, walau sejauh mana aku hanyut, akan masih ada kesempatan masa untuk ku kembali..


xoxo:
cik pidah selamat

No comments:

Post a Comment