Wednesday, June 30, 2010

ASSALAMUALAIKUM....

wah seronoknya aku, akhirnya aku berjaya juga mengadakan sbji blog utk dri aku sendiri, perlu ada penghargaan ni.. setakat ade blog pon nk penghargaan ke cik pidah ni..ala sebenarnye cik pidah ni penah ade blog, tp mse tu xde la ramai sgt pengaruh nk wat blog, so akhirnya blog tu pun berkubur. kadang2 aku pelik gak, cmne org leh ade idea nak taip bnyak2 kat page dorang, aku yg baru taip skit ni da mati idea dah... tp x sume org gne blog as daily diary dorang, ade gak yg wat bisnes through blog, jual brg2...emm mcm2 lah..ade tu smpai kaye raye sbb tulis blog, tp ade gak yang salah gunekan bnde2 ni, sebarkan fitnah la, buat entry yg mengarut2 la..ish mcm2 la. tapi yg penting ape yg kite wat mestila dgn nawaitu yg betul, jgn ikot nafsu je...

sem baru akan bermula lagi 2-3 ari... tp xmcm sem yg lalu, seminggu sblom naik aku da semangat mngemas sume brg2 aku, dr bju smpailah ke brg2 utk mandi, sume siap dah ats hasil usehe mak aku yg sgt rajin mngemaskan brg2 utk ank kesayangan nyer ni... tp lain plak kali ni, even result aku sgt la membanggekan diri aku, tp dugaan yg melande kami sekeluarga agak mematahkan semangat aku utk kembali as siswi( katenyer), meninggalkan mak utk mnguruskan abah bersendirian mmbuatkan aku benar2 xtahu ape kputusan yg perlu aku ambil, lau extend akan merugikan aku sndiri, tp kalu aku teruskan pengajian, bukankah aku mementingkan diri sendiri namenyer tu...BUNTU aku dibuatnyer!! da la tis sem kne dok umah sewa, sumenyer perlukan duit. memg aku xsabar nk jmpe kawan2 balik, tp tenangkah aku nti ble teringatkan mak n abah di kampung.....

tp mak kate,' xpe kakak pegilah belajar, insyallah mak leh uruskan abah sorang, kakak xlme lg nk habes'...tp aku taw mak tetap runsing melepaskan aku kembali ke melaka nanti, seberapa sgt la kudrat mak aku yg semakin menjelang tua tu utk menguruskan abah.sedangkan berdua dgn aku pon penat inikan pula mak sorang. sungguh aku benar2 tertekan, abah bukan xde anak2 yg lain tp mereka seolah lepas tngan bile mak bersungguh mnjage abah, tp aku xmmpu meluahkan rase ini kpd mereka. aku hanya mengharapkan keajaiban terjadi n ade org2 yg mulia yg dpt membantu kami sekeluarga.

entry ini adalah permulaan buat blog ku, insyallah aku akan terus menulis dan mnulis tentang ape sje yg akn ku lalui dlm perjalanan hidup ku yg masih pnjang....

xoxo:
cik pidah

No comments:

Post a Comment